Het NVMO Congres 2015 vond plaats op 12 en 13 november in De Doelen in Rotterdam. Het hoofdcoördinatorschap was in handen van onze Vlaamse collega Ann Deketelaere van de KU Leuven, geassisteerd door een groot antal studenten.

 

       

Ann Deketelaere, hoofdorganisator en haar student-assistenten van de KU Leuven

 

Opening door Jan Eggermont, Leuven              Opening namens de NVMO door Janke Cohen,
                                                                                    voorzitter

 

LINK NAAR ALLE GEMAAKTE FOTO'S

Deze  link geeft toegang tot de foto’s gemaakt door Danouck van Kan tijdens het NVMO congres van november 2015. Wie wil kan ze bekijken en downloaden.

 

DOWNLOADS OPENING

Ann Deketelaere
Jan Eggermont
Janke Cohen-Schotanus

 

HOOFDLEZING Ann Roex en Jeroen van Merriënboer
Creëren van een levensechte werkomgeving

DOWNLOAD PPT




HOOFDLEZING Glenn Regehr
What if they aren't playing our game? Education theories, curriculum intent and learner goals re-examined

DOWNLOAD PPT


 

DEBAT: Generalistische opleiding versus specialisatie
Inge Fourneau, Jan Kimpen, Anneke Kramer en Fedde Scheele

DOWNLOAD PPT

 

DOWNLOADS SYMPOSIA

Donderdag:

4C/ID in het medisch onderwijs: van theorie naar de praktijk (Ann Roex et al)
sTimul project (Trees Coucke)

Vrijdag:

Perspectives on Learning Through Work
Ten Cate
Chen
Teunissen
Billett

Van Dedicated Schakeljaar naar Opleidngs continuüm
NFU projectgroep Dedicated Schakeljaar


Prijswinnaars en genomineerden BSL prijzen

Tijdens het congres werden weer prijzen beschikbaar gesteld door Bohn Stafleu Van Loghum. De uitslag luidt als volgt:

Prijs voor de Beste Wetenschappelijke Paper:

Winnaar

Stammen LA, Paternotte E, Oudkerk Pool A, Stalmeijer RE, Driessen EW, Scheele F, Stassen LPS
Werkzame ingrediënten van onderwijs interventies gericht op doelmatige zorg: een realist review
Universiteit Maastricht, St Lucas Andreas Ziekenhuis, VUMC, MUMC+

Genomineerd

Slootweg IA, Lombarts MJMH, Vleuten CPM van der, Scherpbier AJJA
De belofte van opleidingsteams voor de kwaliteit van de medische vervolgopleiding
Academisch Medisch Centrum, Universiteit Maastricht

Lankveld TAM van, Schoonenboom JI, Kusurkar RA, Volman MLL, Beishuizen JJ, Croiset G
Betekenis geven aan de rol van docent; ervaring en reductie van identiteitsdissonantie door beginnende medische docenten.
VUMC, Vrije Universiteit, UVA

Prijs voor de Beste Paper

Winnaar

 

Paternotte E, Dulmen S van, Seeleman MC, Bank L, Scherpbier AJJA, Scheele
Interculturele communicatie tussen artsen en patiënten, van theorie naar praktijk; een video-observatie studie
St Lucas Andreas Ziekenhuis

Genomineerd

Berkhout JJ, Helmich E, Teunissen PW, Exel NJA van, Vleuten CMP van der, Jaarsma ADC
Patronen in het zelfregulerend leergedrag van coassistenten; een Q-studie
Academisch Medisch Centrum, Amsterdam

Ottenhoff MW, Gesundheit N, Staveren LN van, Assendelft WJJ, Dekker FW, Scherpbier AJJA, Rijst RM van der
Wat maakt een arts tot een goede docent? Een studie naar opvattingen van experts met betrekking tot doceren
LUMC

Prijs voor de Beste Poster

Winnaar

 

Wenisch A, Selleger VJ, Kreeke JJS van de
‘Teken je toekomst': een speelse werkvorm voor reflectie op carrièrekeuzes aan het einde van de coschappen
VU medisch centrum

Genomineerd

Meijer OC, Jong PGM de, Vink CC
Verbeterde lange termijn retentie na het invoeren van een blended learning leeromgeving
LUMC


OVERIGE DOWNLOADS

Programma donderdag
Programma vrijdag
Programmaboekje
Brochure

ACCREDITATIE

Accreditatie is verleend door de volgende verenigingen:

Accreditatie Bureau Algemene Nascholing (ABAN)
Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV)
Accreditatiebureau Verpleegkundig Specialisten Register

Het aantal punten is voor de donderdag 6 en voor de vrijdag 4, in totaal dus 10.

 

 

CONGRESSECRETARIAAT


De logistieke organisatie van het congres was in handen van Congress and Meeting Services Holland. Contactpersoon is Sanne van den Biggelaar, nvmo@congresservice.nl, telefoon 040 211 5751.